Half tollende figuren

Figuren met tegeneffect

De speelbal heeft een doorschiet effect na de tweede band. Een doorgaande afstoot is vereist en natuurlijk maximaal tegeneffect. Om maximaal tegeneffect te ontwikkelen moet je zacht stoten waarbij je nauwelijks de vierde band bereikt. De aankomst zone is aangegeven met de dubbele pijl.

driebanden-halftollend-001

BOVENSTAANDE LIJN VANUIT DE RECHTER BENEDENHOEK NAAR DE LANGE BAND WORDT STEEDS IN DE VOORBEELDEN BASISLIJN GENOEMD

Looplijnen: gevolg van tegeneffect

De basis looplijn is bekend en om de andere looplijnen te krijgen houden we snelheid, effect, afstoot, horizontale keu en het raakpunt van de pomerans gelijk. Frappant is de verhouding 1,5 diamond bij de vertrekband ten opzichte van 1 diamond aankomst 1ste band. Het materiaal speelt bij deze looplijnen een grote rol.

driebanden-halftollend-002

Er volgen 3 voorbeelden, hoe u deze patronen kunt gebruiken.

Elk voorbeeld lijkt hetzelfde, maar is verschillend en in alle gevallen is de keuze van de figuur een tegen effectstoot, waarbij de speelbal eerst naar de lange band loopt.

Deze basis looplijn kan worden gebruikt met de alom bekende “plek op de muur”.

Als dit punt eenmaal is gelokaliseerd, dan zoekt u de lijn op langs bal 2, die deze fictieve plek kruist en daarna richt u op deze plek.

 

Plaats een fictief punt langs de basislijn op ongeveer 2 meter buiten het biljart

driebanden-halftollend-003

driebanden-halftollend-004

driebanden-halftollend-005

HARMONICA STOTENINDEX – KORTE STOOT ZONDER EFFECT

 

 

 

Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *